نوید رهایی از فرقه تروریستی رجوی
خبری، افشاگری، تحقیقی
در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی، به سرکردگی رژیم تروریستی امریکا و فرقه تروریستی رجوی؛ وب سایت "نوید رهایی" را با ارسال پیامک به دوستان و آشنایان خود معرفی كنید. مطالب، عكس و اخبار نوید رهایی را در شبكه های اجتماعی و پیام رسان ها به اشتراك بگذارید، همچنین لینک کردن " نوید رهایی" را در سایت ها و وبلاگ خود و دوستانتان، در دستور کار قرار دهید. با تشکر - نوید رهایی ، ،

مرگ بر آمریکا ، ، " تغییر نام "کاخ سفید" به "پایگاه تروریستی و ترویج تروریسم بین المللی " ، ، مرگ بر آمریکا ، ، Amerika ölümü ، ، Śmierć Ameryki ، ، Down with America ، ، Morte in America ، ، الموت لأمریكا ، ، Tod nach Amerika ، ، Vdekja në Amerikë ، ، Mort à Amérique ، ، مرگ بر آمریکا

مرتبه
تاریخ : دوشنبه 12 فروردین 1392

... این تشابهات و موارد دیگر به مرور زمان فعالان انجمن را برآن داشت تا با تغییر مواضع خود به یکباره از فعالیت دست کشیده و به عضویت سازمان منافقین گردند و در رده‌های بالای سازمان قرار بگیرند. مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین، حسین احمدی‌روحانی، مهدی ابریشم‌چی، محمد حیاتی، جلال گنجه‌ای، ناصر صادق، محمد صادق، علیرضا تشید، خاموشی، آلادپوش و... برخی از تربیت‌شدگان انجمن بودند که از سران منافقین محسوب می‌شوند...

از انجمن حجتییه تا منافقین

نگاهی به فعالیت‌های فرقه‌ای و شبه‌فرقه‌ای؛ از انجمن حجتیه تا سازمان منافقین

در این نوشتار می‌کوشیم با نگاهی گذرا به واکاوی و بررسی فعالیت‌های فرقه‌ای و شبه‌فرقه‌ای با رویکرد ویژه به «انجمن حجتیه» و «سازمان (تروریستی) مجاهدین(منافقین) خلق» بپردازیم. تشخیص برخی شباهت‌های رفتاری این دو تشکل می‌تواند در نگاه درست ما به هر فرقه‌ای مفید باشد.

از دیرباز فعالیت فرقه‌ای دارای آفاتی بوده است که دامنگیر افراد خود می‌گردیده است. در واقع تأثیر‌گذاری مبانی فکری این فرقه‌ها در مدت طولانی و فضایی بسته باعث می‌شود که اندیشه فرد در آن قالب شکل بگیرد. حال آنکه در مواردی بسته بودن این فضای فکری فرد را به تغییر به یکباره سوق می‌دهد. بارها شاهد چرخش 180 درجه‌ای افراد عضو فرقه‌های با فضای کاملاً بسته و محدویت‌های افراطی به گروه‌ها، فرقه‌ها و تشکیلات‌های با فضای کاملاً باز و محدودیت‌های تفریطی بوده‌ایم.

با نگاهی گذرا به اندیشه انجمن حجتیه به راحتی می‌توان دریافت، ایجاد فضای بسته در مقوله‌ای چون مبارزه در کوران درگیری با رژیم پهلوی، باعث تأثیر سوء و نتیجه عکس هدف مدنظر و تعریف‌شده‌ی اولیه می‌شد. چراکه ابتدا انجمن حجتیه با ایده مبارزه با بهائیت فعالیت خود را آغاز نمود و شروع به جذب جوانانی فعال نمود. اما در جذب این قشر فعال در جامعه شروطی را پایه‌گذاری نمود که مقدمه جدایی این جوانان و میل به سمت حزب‌های دیگر گردید.

یکی از این شروط «عدم مبارزه با رژیم پهلوی» بود. در واقع انجمن با اوج‌گیری فعالیتش اعضای خود را از هرگونه مبارزه با این رژیم منع می‌نمود به طوری که در اساسنامه اولیه‌ی انجمن آمده است: «انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسئولیت هر نوع دخالتی را که در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، برعهده نخواهد داشت.» این مبنای فکری «شیخ محمود حلبی» تا دهه اول تأسیس انجمن مورد قبول اعضا بود و بدون هیچ تنشی پیش رفت. اما با افزایش فعالیت مردمی و میل به مبارزه به سبک جدید باعث دگراندیشی برخی افراد انجمن گردید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پدید آمدن فضای جدید در فرهنگ سیاسی نسلی که طی تحولات 39 تا 43 رشد کرده بود، می‏توانست ایجاد جریان‏هایی مانند «مجاهدین»(منافقین) را توجیه کند. این جریان باعث شد افرادی که با انگیزه‌های مبارزه دینی و مقابله با مفاسد، عضو انجمن شده بودند با مشاهده‌ی رویکرد انجمن به مبارزه از یک سو و شکل‌گیری مجاهدین از سوی دیگر به تدریج از آنجا بریده و به جرگه‌ی مبارزان مارکسیست مسلمان! بپیوندند.

اما این تنها دلیل پیوستن این افراد به سازمان مجاهدین خلق نبود بلکه می‌توان تشابهات فعالیتی هر دو فرقه را نیز از جمله علل این اتفاق برشمرد. در ذیل به بررسی چند نمونه آن می‌پردازیم.

1- استفاده ابزاری از دین؛ انجمن حجتیه با تبلیغ یک دین عامیانه، اعضا را به بن‌بست‌های دینی و فکری می‌رساند و معتقد بود «ما الآن باید متوجه خطر بهائیان باشیم و در مورد فساد کلی باید منتظر امام زمان باشیم و هیچ کاری از دستمان بر‌نمی‌آید»! در نوع نگرش منافقین به دین نیز این واقعیت از ابتدای تشکیل این گروهک بوده است. در تفکر آن‌ها خدا، رسالت انبیا و قرآن چیزی موازی با مجموعه تشکیلات(رهبری و برنامه‌های آن) محسوب می‌شود و نه بیشتر. «کعبه»، آمال نیروهای تشکیلات است و به همین دلیل یک نیرو همیشه موظف بوده و خود را متعهد دانسته تا برنامه‌های تشکیلات را بدون چون و چرا و حلال و حرام و هیچ ابهامی در صحت و درستی آن، پذیرفته و عمل کند.

2- جدایی دین از سیاست؛ این نگرش طرفدار و مروج حذف یا بی‌اعتنایی و به حشیه راندن نقش دین در ساحت‌های مختلف حیات انسانی از قبیل سیاست، حکومت، علم و... است و در همین رابطه گروهک تروریستی منافقین اذعان می‌کند پیشگام تلاش برای جدایی دین از سیاست و برقراری حکومت سکولار در ایران به ویژه از 27 سال پیش بوده است و انجمن حجتیه نیز در اساسنامه‌اش که در تبصره 2 از ماده دوم که در سال 1335 تدوین و تصویب شد اعلام می‌کند به هیچ وجه انجمن در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت چون که دخالت در سیاست زیبنده نیست!

3- نگرش منفی به ولایت فقیه؛ شیخ محمود حلبی مسئول انجمن حجتیه سخنرانی‌های زیادی را در رد این مسئله دارد مثلاً جایی می‌گوید: «اول شما یک پیشوا و رهبر معصوم پیدا کنید. رهبری که بتواند اداره اجتماع کند روی نقطه عصمت نه عدالت، دیشب گفتم اول او را پیدا کنید [بعد] او را اقامه به کار بکنید.» منافقین نیز از همان ابتدا با اصل ولایت فقیه مخالفت ورزیدند و آن را مخالف دموکراسی نامیدند! به همین جهت بر سر تدوین قانون اساسی خصوصاً بر سر اصل ولایت فقیه با نظام جمهوری اسلامی درگیر شده و در نهایت به مبارزه مسلحانه روی آوردند.

4- خصلت خودمحوری و تکبر تشکیلاتی؛ به عنوان نمونه شیخ محمود حلبی بارها به اعضای این انجمن گوشزد می‌کرد: «شما بودید که نان نامی آن حضرت(ولی‌عصر امام زمان عج) را در جهان بلند کردید و شما بودید که در شب‌های تار و سرد زمستان‌های سخت خالصاً و مخلصاً لوجه الله تا نیمه‌های شب در راه خدمتگزاری به دربار این حضرت و حفظ حمایت از شیعیانش و رفع دشمنانش قدم برداشتید روی این خدمتگزاری به دربار خدا هم قربی دارید.» منافقین هم ادعا می‌کردند که در پیروزی انقلاب نقش بسیاری داشته‌اند و این انقلاب حاصل رشادت‌های آنان است و کمترین نقش را به روحانیت می‌دادند و انقلاب را به سود خود مصادره می‌کردند.

این تشابهات و موارد دیگر به مرور زمان فعالان انجمن را برآن داشت تا با تغییر مواضع خود به یکباره از فعالیت دست کشیده و به عضویت سازمان منافقین گردند و در رده‌های بالای سازمان قرار بگیرند. مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین، حسین احمدی‌روحانی، مهدی ابریشم‌چی، محمد حیاتی، جلال گنجه‌ای، ناصر صادق، محمد صادق، علیرضا تشید، خاموشی، آلادپوش و... برخی از تربیت‌شدگان انجمن بودند که از سران منافقین محسوب می‌شوند.

عضوگیری از این انجمن بستر مناسبی برای نیروسازی مجاهدین خلق فراهم آورده بود. (مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین در دو سال آخر دبیرستان عضو انجمن حجتیه می‌شود و این عضویت تا دانشگاه ادامه می‌یابد و در همین جلسات انجمن است که حسین روحانی از نخستین کادرهای سازمان منافقین با او آشنا می‌شود و او را عضو‌گیری می‌کند.) با پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام تعطیلی مکارانه انجمن حجتیه این فرصت برای مخالفان نظام فراهم شد تا آغازی جدید برای اعضای جداشده از این انجمن انحرافی ایجاد شود.

منبع : موسسه راهبردی دیده بان

http://www.didehbancenter.com/fa/

16آذر 1391




طبقه بندی: افشاگری،  حامیان فرقه رجوی،  فرقه گرایی،  پرونده،  آشنایی با فرقه رجوی، 
برچسب ها: فرقه رجوی، فرقه حجتییه، انجمن حجتیه، حامیات تروریسم، منافقین، فرقه، مسعود رجوی، سازمان مجاهدین خلق، ابریشمچی، ولایت فقیه، سران منافقین، دین و سیاست،
ارسال توسط نوید رهایی
آخرین عناوین

تصویر روز

مرصاد

نوید رهایی


لرستان
قربانیان ترور

شهید علی صیاد شیرازی

شهید احمدی روشن، دانشمند هسته ای

شهید داریوش رضایی نژاد، دانشمند هسته ای

 - شهیده فاطمه طالقانی؛ عزیزم به کدامین گناه در آتش دشمنان خدا و خلق سوختی؟

برگزیده
صفحات جانبی
برگزیده
افشاگری

نقض حقوق اعضا

خودسوزی

آلبانی ، تیرانا

گزارش انستیتوی تحقیقات دفاع ملی راند

از احمد رازانی تا نورمحمد بیرانوند

حقوق بشر

جداشدگان

 آقای بهزاد علیشاهی

آقای نادر نادری

خانم آن سینگلتون

 آقای محمد حسین سبحانی

آقای علی اكبر راستگو

خانم بتول سلطانی

 آقای محمد رزاقی

 آقای عبد الكریم ابراهیمی

زنان

 خانواده

فرقه رجوی

شورای تروریستی رجوی

نشریات
اخبار
آرشیو مطالب
نوید رهایی نوید رهایی